Adventspynt och en fullproppad vecka

Och då börjar även denna helgen lida mot sitt slut. Myst här hemma hela familjen, tagit det lugnt och inte haft några måsten. Vilket har varit helt underbart! Så nu är vi laddade för en ny vecka, med nya möjligheter : ) 
Imorgon ska vi iväg till ishallen för lite skridsko-åkning med dagis, sen blir det nog en tur ner till öppna förskolan med minis. Pappan i huset fyller även år, så lite tårta och kalas på eftermiddagen får det bli : )
Sen ser schemat för veckan ganska knökfullt ut. Ena kursen ska bli klar, huset ska storstädas och advent-pyntas, körkortstiori, övningsköra, öppna förskolan, julbord, julklappshandla och några promenader ska klämmas in (har säkett glömt hälften). JA, där var min vecka planerad, och lite till. Hur ska jag ens få tiden att räcka till och hur ska jag få allt detta gjort med en väldigt mammig och kinkig bebis, en jäkla massa tider att passa för hämtning och lämningar på dagis och allt annat där i mellan. Ja, det återstår att se ;)

Nu vill jag få upp alla stjärnor och ljusstakar, så less på alla mörka och gråa dagar. Få lite julstämning här hemma, för det känns som den är ganska så jätte långt borta just nu. Så mysigt när man får tända upp och göra det mysigt! Kan nästan inte häjda mig och vill genast börja greja. Men nej, jag tror nog att jag får vänta. Klockan är snart tolv och alla i huset sover, för länge sen.. utan jag ; ) Kanske bäst jag förbereder det sista inför morgondagen och stänger ner för idag. Jag vet ju vad som väntar mig inatt. Skyndar jag mig kanske jag hinner samla ihop någon timma sömn. Godnatt med er! : )


(Bild lånad grån google)
♥ VARDAGSPRAT | |
Upp